21 Kasım 2010 Pazar

El yapımı, katkısız butik çikolatalar





Bayramda ailemin yanına Yalova'ya gittim. Giderkende evdekilere bayrama çikolata almamalarını tembihledim. Doğal olarak bir marketten ya da pastaneden çikolata alacağımı zannetmişler, oysa kii tüm çikolataları ellerimle yaptım. Bu kadar beğenileceğini düşünmemiştim, hepsi tüketildi.

Gelelim tariflerine;

Yuvarlak top şeklinde olanlar truffle adını verdiğimiz trüf çikolata. Malzemeleri yazıyorum dikkat :) İç malzemesi için 100 gr kremayı kaynatın 200 gr çikolarayı sıcak kremanın içinde eritin sonra buz dolabına koyup sertleşmesini bekleyin. Sertleştikten sonra dolaptan cıkarın ve elinizle ceviz büyüklüğünde toplar oluşturun. Sonrasındada bu topları benmari usulü eritilmiş çikolataya bulayın. Bu kısım isteğe bağlı, eğer isterseniz bu topları hindistan cevizi, kakao, ya da çekilmiş fındık gibi kuruyemişlerede bulayıp servis edebilirsiniz..

En üste gördüğünüz resimde ise badem taneleri ve eritilmiş beyaz ve sütlü çikolatanın karışımından oluşan crunchy diye tanımladığım çikolatalar var. Bunlarda gayet basit; elimizde olması gerekenler yanlızca kuvertür çikolata ve iri kıyılmış badem..bu iki maddeyi karıştırın ve kaşık yardımı ile yağlı bir kağıt üzerine küçük parçalar halinde ayırarak dökün, oda sıcaklığında soğutabilirsiniz.. 

Afiyet olsun..:)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder