21 Kasım 2010 Pazar

Vişneli Çikolatalı Pasta




Kakaolu Pandispanya tarifi;

Malzemeler ;
  •    4 Adet Yumurta
  • · 4 Türk Kahvesi Fincanı Toz Şeker
  • · 3 Türk Kahvesi Fincanı Un
  • · 2 Yemek Kaşığı Kakao
  • · 2 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ
  • · 3 Yemek Kaşığı Kaynar Su
  • · 1 Paket Kabartma Tozu
  • · 1 Paket Vanilya
Pandispanya farklı şekillerde yapılabilir. Ben bu pastada yukarıdaki malzemeleri kullanarak yaptım. Bir siteden aldığım tarifti. Gayette güzel oldu. Püf noktalarını veriyorum :) Öncelikle yumurta beyazlarını ve sarılarını ayırın. Beyazları ve şekerin yarısını (2 fincan) cam bir kasede kar haline gelene kadar çırpın (Mikserle olması daha pratik) Sonrasında ayrı bir kasede yumurta sarıları, kalan şeker, kaynar suyu eriterek çırpın.Şeker eriyince içine unu kabartma tozunu vanilyayı koyun ve hafifçe çırpın. En son işlem kar halindeki yumurta beyazları ile diğer karşımı karıştırmak. Burda mikser kullanmayın. Hafifçe çırpın ve çok uzun sürdürmeyin. Bu karışımı yağlanmış ve unlanmış kelepçeli kalıba dökün. 180 derece fırında 35 dk kadar pişirin.

Kreması için;

200 gr kremayı ısıtın, içine 200 gr bitter çikolata atın ve karıştırın. Daha yoğun bi kıvam için bu karışıma bir paketten biraz az toz krem şanti attım ve karıştırdım. Bu karışımı bir süre buzdolabında beklettim. Ve krema hazır...!!

Unutulmaması gereken diğer şey ; pandispanya fırından cıktıktan sonra en az 4-5 saat soğutulmalı ve sonra ortası kesilmeli..Kremanın sürülmesi işlemide bu esnada yapılmalı. Sıcakken yaparsanız kekiniz parçalanır.

 Aralarına ve en üstüne vişneden hazırladığım sosu döktüm.. Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder