6 Ocak 2011 Perşembe

Kuru meyveli, cevizli, çikolata kaplı müsli bar




Merhabalar herkese!!

Herkes gibi haksız mahkeme kararı nedeniyle bloguma ulaşamadım. Neyseki Dns ayarlarını değiştirdikten sonra artık yazabiliyorum. Bugün tam bir Pazar günü, hava soğuk ve kapalı, televizyonda dizi tekrarları, ocakta yemek, pijamalar, gazeteler, dergiler :) Hiç bitmesin istenen bir tembellikk! Yarının Pazartesi oluşunun verdiği gerginlik...uzayıp gidenn Pazar günü modları..

Son zamanlarda farkettim ki ben son zamanlarda fast food canavarı oldum. Özellikle aksam ofiste saat 4 civarı çikolata, kek, bisküvi yemek gibi yaramazlıklar çok yapar oldum.. ee tabi bu durumdaa sığılmayan pantalonlar, kapanmayan düğmelere yol açabilir :) Dedimki madem yarın pazartesi ve madem ben oburluktan vazgeçemiyorum masum bişeyler hazırlıyımde tatlı krizlere STOP diyeyim dedim :) Hemen tarife geççiiyorumm....Çok Çok basit!

Malzemeler

1 su bardağı yulaf ezmesi
1 kaşık kepek unu
Yarım su bardağı yaban mersini
Yarım su bardağı çekilmiş ceviz
Yarım su bardağı kuru üzüm
Bir çay bardağı light süt
1 adet muzz
1 çay kaşığı tereyağ
2 yemek kaşığı bal
40 gr kadar çikolata

Nasıl yapılır?

Yulaf ezmesi, ceviz ve kuru meyveleri ve dilimlenmiş muzu bir kapta ezerek karıştıralım. Diğer taraftan süt bal ve yağı ısıtalım. (kaynatmadan) Sıvılarla kuru maddeleri karıştıralım. Yağılı kağıt yaydığımız kare bir kek kalıbına yayalım. İyice sıkıştıralım ve düzleştirelim. Son olarak önceden ısıtılmış 180 derece fırında pişirelim. Üzeri kararınca fırından alalım. 

Çikolatamızı benmari usulü eritelim. Erittiğimiz çikolatayı pişen kekimizin üzerine çok ince şekilde yayalım. En son olaraksa dikdörtgen şeklinde dilimleyelim.

Afiyet olsun!










1 yorum:

  1. ımmmmmm nefis görünüyorlar.Ofiste saat 15-16 kahve molası için yaratılmışlar.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil