5 Aralık 2010 Pazar

Vanilya&Çikolatalı Makaronlar



Şu aralar makaronlar gözlerimi çok alıyor..Renk renk ışıl ışıl süperler..çeşitli bloglardan okuduğum kadarıylada makaron yapmanın püf noktalarının olduğu ve ilk denemelerde başarının zor olduğu aklımın bir köşesine yer ettiğinden yapmaktan korktugumu itiraf ediyorum.. Neyse bi cesaret koyuldum bakalım ilk denemem nasıl olucak diye..çıkan sonuç hiçte fena olmadı. Yiyenlerde beğendi değmeyin keyfime yani:)) tarifini David Lebovitz'in makaron ölçülerine göre yaptım..

Makaron ;

2 yumurta akı
50 gr badem tozu
100 gr pudra şekeri
5 yemek kaşığı toz şeker
3 yemek kaşığı kakao
1 ölçü vanilya extract (Dr Oetker)

Krema

125 gr krema
120 gr bitter çikolata
bir tatlı kaşığı tereyağ

Nasıl yaptım?

Öncelikle ara kremayı yapmakta fayda var, çünkü kremanın soğuk olarak kullanılması gerekiyor. 120 gr kremayı bir kaba alın ve benmari usulü kaynatın içine terayağını atın, hafif kaynamaya başlayınca ocaktan alın ve içine çikolataları atın. Çikolatalar kremanın sıcaklığında eriyecek. Eridiğinde kenara alın ve soğumaya bırakın.

Daha sonra bademleri robotta toz haline getirdim. Sonra pudra şekerini roboto ilave ettim. Bu aşamada arada bir robotu durdurup havalandırdım ve tekrar çalıştırdım. Karışım un haline gelene kadar işleme devam edin. Daha sonra yumurta aklarını cam bir kasede blenderla çırpın bir yandanda yavaşça 5 kaşık tozşekeri ve vanilya şurubunu ekleyin. Kar haline gelene kadar bu çırpmaya devam edin.

Yumurta aklarının içine toz badem karışımımızı elekten geçirerek döktüm. Bu karışımı iyice elemek çok önemli. En son olarak bir spatulayla hafifçe karıştırdım. Burda karıştırmak için robot kullanmadım.

Bu karışı sıkma poşetine doldurdum ve yağlı kağıt serdiğim tepsiye 2,5-3 cm lik yuvarlaklar oluşturacak şekilde sıktım. Normalde birçok tarifte bu tepsiyi fırına sürmeden bir saat, hatta bir gün dışarda bekletin yazıyor ancak sabırsız olduğumdan 15 dk ancak bekletmişimdir. :)

Önceden 175 derecede ıstılmış fırında 13-15 dk kadar pişirdim. Fırından çıkardıktan sonra soğumasını bekledim. Soğuduktan sonra kağıttan çıkartıp ara kremalarını sürdüm.. ve mutlu son :))

En kısa zamanda pembe sarı mavi yeşill her renkk makaronla karşınızdayım :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder